Bajkał – zapowiedź opisu wyprawy 2

Bajkał

Bajkał, autor: M.

Chcę Wam pokazać, że nauka języków obcych jest przepustką do poznawania różnych zakątków na Ziemi i poszerzania swoich horyzontów. Jeśli raz przekroczy się tę granicę, nie ma już powrotu. Chce się coraz więcej i więcej. Zaczynam od podróży nad Bajkał. Co tydzień będzie opublikowany opis kolejnego dnia wyprawy. Dziś pokażę Wam trasę, którą przebyłam z moim partnerem.

Na górze wpisu jest mapka przygotowana specjalnie dla Was. Jak widać, zrobiliśmy pętelkę i objechaliśmy całą południową część jeziora. W kolejnych dniach wyglądało to tak:

10-13 lipca – Irkuck

26-27 lipca – Listwianka i Talcy

27-30 lipca – znów Irkuck, wycieczki do Angarska i Usoli Syberyjskich

Jezioro Bajkał

I kilka słów o samym miejscu. Bajkał to perełka geologiczna i turystyczna położona w granicach dzisiejszej Rosji, na Syberii. Jest fascynującym miejscem dla geografów, antropologów, podróżników i przedstawicieli wielu innych środowisk.

To najgłębsze miejsce na naszym globie – jego maksymalna głębokość wynosi 1642 m. Bajkał jest także znany z wyjątkowej flory i fauny, która się w nim rozwinęła. Najbardziej docenianym cudem natury są nerpy – jedyne słodkowodne foki obecne na naszej planecie.

Mnie najbardziej fascynowała rdzenna ludność – Buriaci, którzy mieszkają tam od wieków i rozwinęli wyjątkową kulturę. Chciałam zobaczyć jej elementy na własne oczy i to właśnie ciągnęło mnie najbardziej w tamte strony.

Bajkał bez planu

Przed wyprawą zaopatrzyliśmy się w odpowiedni sprzęt, wyjechaliśmy na próbę na dwudniową włóczęgę do Puszczy Kampinoskiej, przeczytaliśmy przewodnik, zrobiliśmy listę miejsc, które chcieliśmy zobaczyć. Nie korzystaliśmy z pomocy biura podróży.

Przed samym wyjazdem wystarczyło kupić bilety na transport i zarezerwować nocleg w Irkucku na pierwsze trzy dni. Reszta nie była zaplanowana. Postanowiliśmy, że będziemy jechać przed siebie. Liczyliśmy na nasze doświadczenie, wiedzę i improwizację.

Włóczęga z plecakiem i tworzenie planu podróży z dnia na dzień daje wiele radości. Polecam absolutnie wszystkim.